Chcesz dotrzeć do nowych osób zainteresowanych Twoją ofertą? Postaw na reklamę w Internecie. Możesz skorzystać z wielu dostępnych narzędzi. Jednym z nich jest Google Ads, czyli system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie różnych typów reklam w różnych miejscach w sieci. Jak stworzyć skuteczną kampanię w Google Ads? Co dzięki niej zyskasz? Z czyjej pomocy możesz skorzystać? Podpowiadamy w artykule.
Czym jest Google Ads?
Google Ads (wcześniej Google AdWords) to system reklamowy, który umożliwia planowanie, przygotowanie i publikację płatnych kampanii. Stworzone reklamy (tekstowe, graficzne czy wideo) wyświetlają się w różnych miejscach w:
- sieci wyszukiwania, czyli w wyszukiwarce Google – nad, pod i obok treści organicznych (bezpłatnych),
- sieci reklamowej – partnerskie strony, aplikacje, YouTube, Gmail itd.
Google Ads to doskonała forma reklamy pod względem liczby dostępnych funkcji, formatów i zasięgu. Pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. System reklamowy Google sprawdza się zarówno w przypadku dużych firm, jak i małych czy średnich biznesów. Dzięki tej formie promocji przedsiębiorcy mogą rozwijać swoje marki, pozyskiwać nowych klientów i realizować różne cele.
Jak działa reklama Google Ads?
Reklama Google Ads da Ci możliwość dotarcia do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą. Warto mieć na uwadze, że kampanie działają w trybie aukcyjnym, co oznacza, że użytkownikom wyświetlają się tylko najlepiej ocenione reklamy. Aukcje prowadzone są w każdym miejscu, w którym pojawiają się treści sponsorowane.
Na pozycję danej reklamy mają wpływ takie czynniki jak: określona stawka za kliknięcie, wybrane słowa kluczowe czy atrakcyjność zestawu reklam. Jeśli więc zależy Ci na dobrych wynikach, musisz zadbać o jakość kampanii, czyli m.in. o odpowiednią treść i estetyczny wygląd. Dobrze wszystko przemyśl. Wyznacz odpowiedni cel, budżet, harmonogram i miejsce wyświetlania reklam.
Reklamy w wyszukiwarce Google pojawiają się po wpisaniu przez internautę danego słowa kluczowego. Jeśli użytkownik wyszuka hasło, które jest związane z Twoją działalnością, może trafić więc na Twoją kampanię. W ten sposób dotrzesz do osób zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami. Musisz jednak zadbać o odpowiedni dobór słów kluczowych.
Jak stworzyć kampanię w Google Ads?
Aby przygotować i uruchomić swoją kampanię, trzeba najpierw założyć konto Google Ads. Po zalogowaniu można przejść do działania. Proces tworzenia reklamy składa się z wielu kroków.
Tworząc kampanie w Google Ads, wybierasz m.in.:
- cel reklamowy (np. wzrost ruchu na stronie internetowej),
- typ kampanii (np. sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, wideo itd.),
- grupę odbiorców kampanii (dane demograficzne, zainteresowania itd.),
- lokalizację wyświetlania reklamy,
- harmonogram wyświetlania reklamy (dni, godziny, częstotliwość),
- urządzenia, na których będzie się pojawiać (np. PC, laptop, smartfon),
- odpowiednie słowa kluczowe,
- budżet.
Rozpoczynając reklamę w Google Ads, musisz ustalić, jaką sumę możesz przeznaczyć na kampanię. Warto wiedzieć, że najpopularniejszym modelem rozliczenia w systemie Google Ads jest model CPC, czyli Cost Per Click. Jest to koszt za kliknięcie. Samo wyświetlanie reklamy jest więc tutaj darmowe. Płaci się natomiast za kliknięcie użytkownika w reklamę (baner lub link), który odsyła do firmowej strony internetowej albo bezpośrednio na podstronę produktu bądź usługi.
Aby przygotować skuteczną kampanię w Google Ads trzeba mieć wiedzę i dokładnie poznać system reklamowy. Ważne jest też, aby na bieżąco monitorować i optymalizować kampanię. Jeśli czujesz, że brakuje Ci umiejętności lub czasu na samodzielne prowadzenie działań, możesz skorzystać z pomocy ekspertów. Atrakcyjną ofertę znajdziesz na: https://wenet.pl/oferta/google-ads.
Co daje Google Ads?
Reklama w Google Ads to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą w krótkim czasie dotrzeć do potencjalnych klientów i pokazać im swoją ofertę. Chcesz wykorzystać tę formę promocji, ale potrzebujesz wsparcia? Nawiąż współpracę ze specjalistami, którzy mają duże doświadczenie. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że nie przepalisz budżetu.
Dlaczego warto wykorzystać reklamę w Google Ads? Otóż dzięki niej:
- dostajesz możliwość dotarcia do osób zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami,
- docierasz do klientów w krótkim czasie,
- poprawiasz widoczność oferty i marki,
- zwiększasz liczbę wizyt na swojej firmowej stronie WWW,
- zyskujesz szansę na zwiększenie sprzedaży.
Ponadto do głównych zalet Google Ads zalicza się:
- precyzyjną kontrolę kosztów kampanii,
- mierzalność efektów – łatwe poznanie wyników,
- szybkie rezultaty,
- duży zasięg.
Kampania Google Ads – skorzystaj z pomocy specjalistów
Zastanawiasz się, z czyjej pomocy skorzystać? Przykładem są doradcy internetowi WeNet, którzy zrealizowali już tysiące kampanii dla małych i średnich biznesów. Marka WeNet ma status Google Partner Premium. Świadczy to o doświadczeniu, wysokiej jakości usług, szczególnej dbałości o standardy i najwyższej skuteczności prowadzonych działań.
Dzięki współpracy ze specjalistami zyskasz gwarancję realizacji wielu celów reklamowych, takich jak zwiększenie świadomości marki, konwersji czy zainteresowania ofertą. Otrzymasz certyfikowane wsparcie i wiedzę. Będziesz mieć pewność, że Twoja witryna jest w dobrych rękach. Doradcy internetowi zapewnią Ci obsługę na najwyższym poziomie. Jak będzie wyglądała współpraca? Otóż specjaliści:
- przeprowadzą analizę potrzeb – skorzystają z narzędzi marketingowych i analitycznych oraz dobiorą najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu,
- przygotują reklamę Google Ads – wybiorą kluczowe produkty/usługi, wokół których stworzą skuteczne kampanie reklamowe, czy to tekstowe, czy graficzne,
- zajmą się optymalizacją i stałym monitoringiem wyników – będą mierzyć i nieustannie optymalizować parametry reklamy Google Ads, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Zajmą się analizą rezultatów i wprowadzaniem niezbędnych zmian. Dostarczą Ci szczegółowe raporty.
Chcesz poznać szczegóły oferty? Wypełnij formularz kontaktowy na stronie WeNet.pl i zamów darmową konsultację i wycenę. Zadbaj o skuteczną promocję Twojej firmy w Internecie.
– Artykuł sponsorowany