Koleje Dolnośląskie mają szansę na pozyskanie ponad 30 mln złotych na
rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Spółka złożyła wniosek o
dofinansowanie tego projektu ze środków Unii Europejskiej. Środki zewnętrzne na
realizację projektu mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Unii
Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Projekt dolnośląskiego przewoźnika ma na celu podniesienie standardu obsługi
pasażerów poprzez rozbudowę własnego zaplecza technicznego do obsługi
serwisowania taboru. Rozbudowa zaplecza technicznego ma kosztować niemal 45 mln
złotych. Koleje Dolnośląskie przeznaczą na inwestycję prawie 14 mln złotych
środków własnych. Budowa ma szansę na dofinansowanie kwotą niemal 31 mln
złotych. Przy kwocie wydatków kwalifikowanych na poziomie blisko 36,5 mln
złotych oznacza to wsparcie ze środków wspólnotowych na poziomie 85%. Plany
rozbudowy zaplecza technicznego są związane z inwestycjami taborowymi spółki. W
czerwcu Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę pięciu nowych
pociągów elektrycznych, które wyprodukuje bydgoska PESA. Dodatkowo spółka jest
w trakcie postępowań na zakup składów spalinowych oraz hybrydowych.
Hala główna ma posiadać cztery tory serwisowe o
długości 120 metrów, z których jeden będzie dedykowany na całoroczną,
nowoczesną myjnię automatyczną. Koleje Dolnośląskie chcą wyposażyć się również
w m.in. tokarkę podtorową, instalację do opróżniania nieczystości oraz nową
stację paliw.Na początku czerwca spółka ogłosiła przetarg na opracowanie
dokumentacji projektowej nowej hali serwisowej. Plany spółki zakładają
rozbudowę istniejącej bazy serwisowo-remontowej o kompleks hal wraz z ich
wyposażeniem, zapewniającym swobodę napraw i przeglądów okresowych
posiadanego taboru. Rozpoczęcie budowy zaplecza jest planowane na trzeci
kwartał 2021 roku, natomiast uruchomienie nowego, w pełni funkcjonalnego
kompleksu serwisowo-remontowego może nastąpić w pierwszym kwartale 2023
roku.