W czwartek, 9 lutego, rozpoczęła się przeprowadzka poszczególnych wydziałów do nowo wyremontowanego budynku urzędu przy ul. Żeromskiego 27 w Świebodzicach. – Proces potrwa do końca miesiąca, dlatego prosimy mieszkańców o wyrozumiałość, bo w dniach przenosin będą utrudnienia w kontakcie z wydziałami i załatwieniu spraw – apelują urzędnicy.
Dzisiaj przeprowadzka czeka pracowników wydziału Edukacji i Spraw Społecznych oraz wydziału Promocji, Informacji i Współpracy Zagranicznej, W wtorek przenosić będzie się wydział Ochrony Środowiska, a do czwartku pomieszczenia dworca PKP opuści Wydział Spraw Obywatelskich, Ochrony Ludności i Działalności Gospodarczej.- Do momentu zakończenia przenosin poszczególnych komórek urzędu, Biuro Podawcze będzie nadal funkcjonowało na parterze ratusza, w Rynku. Następnie również zostanie przeniesione do budynku przy ul. Żeromskiego, na parter, w którym rozpocznie działalność Biuro Obsługi Klienta – złożone z biura podawczego i kasy. Kasa urzędu, a także punkt, w którym dokonywane są opłaty za śmieci oraz windykacja, pozostaje na razie w pomieszczeniach ratusza, na parterze. Podobnie jak cały Wydział Finansowo-Budżetowy, który przeniesie się na ul. Żeromskiego 27 jako ostatni pod koniec miesiąca – wyjaśniają w urzędzie. Po przenosinach Wydziału FB do swoich dawnych pomieszczeń w ratuszu powróci Wydział Infrastruktury Technicznej. Remont i termomodernizacja budynku UM przy ul. Żeromskiego 27 trwał ponad rok, obiekt został gruntownie odnowiony, przebudowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Powstało także wygodne i estetyczne Biuro Obsługi Klienta, w którym mieszkańcy w odpowiednich warunkach będą mogli załatwić swoje sprawy, zapłacić podatki, złożyć stosowne dokumenty, itd. Koszt tej inwestycji to blisko 2 mln zł, została w całości sfinansowana z budżetu gminy.