Żaden pojedynczy aspekt marketingu nie jest ważniejszy niż wysokiej jakości witryny internetowej, czyli drzwi wejściowe Twojej organizacji. „Dobra” strona internetowa nie jest wystarczająco dobra, aby przebić się i przekształcić użytkowników w zaangażowanych klientów i ambasadorów marki. To, czego naprawdę potrzebujesz, to świetna strona internetowa www.
Tysiące gotowych szablonów i motywów sprawiają, że tworzenie strony internetowej jest łatwe — jeśli potrzebujesz tylko prostej, gotowej strony internetowej, która wygląda na tyle profesjonalnie, aby zapewnić biznesowi podstawowy start. Aby jednak wyróżnić się w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku, potrzebujesz witryny tak wyjątkowej jak Ty sam lub Twoja firma. W realizacji stron od podstaw, tworzonych pod indywidualne potrzeby specjalizuje się m.in. wardriving.pl.
Więc co sprawia, że strona internetowa jest świetna?
- Dobrze zaprojektowany i funkcjonalny
Twoja witryna odzwierciedla Twoją firmę, produkty, usługi, a ostatecznie Twoją markę . Dlatego ważne jest, aby być atrakcyjnym wizualnie, dopracowanym i profesjonalnym. Pozwól, aby biała przestrzeń, uporządkowane układy z wysokiej jakości zdjęciami i grafiką wyglądały i pozwól, aby Twój przekaz błyszczał. Nie zależnie czy posiadasz stronę usługową jak proauto-autoskup.pl czy inną, chcesz zatrzymać Klienta na stronie.
Co równie ważne, strona musi działać szybko, poprawnie i zgodnie z oczekiwaniami. Twórz zgodnie ze standardami internetowymi, rygorystycznie sprawdzaj i testuj regularnie pod kątem problemów z szybkością lub funkcjonalnością. Każda strona powinna być zawsze szybka i funkcjonalna, ponieważ każda z nich może być pierwszym lub jedynym wrażeniem potencjalnego klienta. Zepsute, powolne lub źle skonstruowane obszary sprawią, że Twoi goście będą sfrustrowani i zachęcą ich do opuszczenia.
- Łatwy w użyciu
Odwiedzający witrynę zawsze się spieszą. Nie każ im pracować dla informacji. User Experience (UX) odgrywa kluczową rolę w pomaganiu odwiedzającym w korzystaniu, zrozumieniu i pozostawaniu na Twojej stronie internetowej. Twórz oczywistą, logiczną nawigację z przejrzystą hierarchią. Używaj spójnych układów i wizualnych wskazówek dotyczących funkcjonalności w całej witrynie. To bardzo ważne szczególnie w przypadku sklepów internetowych jak zuzannafashion.pl.
Twoja witryna powinna zadowolić zarówno „wyszukujących” — szukających czegoś konkretnego, jak i „przeglądających” — po prostu szukających. Pomóż użytkownikom szybko wykonywać ich zadania dzięki wyszukiwaniu na miejscu i utrzymuj ich zaangażowanie, sugerując powiązane treści i minimalizując ślepe uliczki.
- Zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych
Dziś nie ma wymówek, Twoja strona musi wyglądać świetnie i działać dobrze na każdej platformie. Rozwój urządzeń mobilnych i tabletów nie zwalnia, a Ty po prostu nie wiesz, z czego będzie korzystał Twój następny gość. Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych poprawi zarówno wrażenia użytkowników, jak i Twoje rankingi SEO .
- Świeża, wysokiej jakości treść
Bądź zwięzły, ciekawy i nowy. Używaj języka, który ma sens dla odbiorców — unikaj żargonu, wypowiedzi korporacyjnych i akronimów. Wyjaśnij swoje „Dlaczego. ” Odwiedzający mają krótkie okresy koncentracji: poprawnie przeliteruj, bądź dokładny, bądź trafny i regularnie aktualizuj. (Kilka wskazówek tutaj .) Blogi i aktualizacje w mediach społecznościowych to świetne sposoby na dodawanie nowych treści, które sprawiają, że odwiedzający powracają i pomagają w strategii SEO . Tak, utrzymanie świeżości wymaga trochę inwestycji. Nie, nie możesz się bez niego obejść.
- Łatwo dostępny kontakt i lokalizacja
Twoja publiczność nie będzie cię ścigać. Ułatw zaangażowanie, zaoferuj wiele punktów kontaktu: telefon, e-mail, media społecznościowe i być może łatwy w użyciu formularz kontaktowy. Mapa Google to bonus. Przede wszystkim upewnij się, że te informacje są łatwo dostępne na łatwej do znalezienia stronie kontaktowej – jeśli nie na każdej stronie Twojej witryny.
- Jasne i czytelne wezwania do działania
Jeśli Twoja witryna nie prosi o nic odwiedzających, na pewno nic nie zrobią. Jaki jest cel Twojej witryny? Czy ten cel jest jasny dla odwiedzających? Nawet serwisy informacyjne chcą, aby odwiedzający czytali i udostępniali artykuły, śledzili firmę w mediach społecznościowych, pobierali zestawy narzędzi, dołączali do list mailingowych lub dowiedzieli się więcej o organizacji. Dołącz pytanie na każdej stronie.
- Zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania i sieci społecznościowej
Nie wystarczy zbudować ładnie wyglądającą i łatwą w użyciu stronę internetową. Musi zarabiać na ruchu. W przeciwnym razie cały ten wysiłek w zakresie projektowania, UX i rozwoju treści pójdzie na marne. Istnieją setki zasad i wytycznych dotyczących skutecznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek , więc na początek podajemy kilka z nich:
Używaj tytułów stron i metatagów na każdej stronie oraz tagów alt na każdym obrazie.
Zoptymalizuj zawartość swojej witryny, aby dopasować ją do słów, których szukają prawdziwi ludzie.
Używaj słów kluczowych odpowiednio w treści i linkach.
Użyj kaskadowych arkuszy stylów do układu i zachowaj porządek w kodzie HTML.
Ułatw odwiedzającym udostępnianie Twoich treści tak łatwo, jak to tylko możliwe. Społecznościowe mogą generować duże ilości ruchu i pozytywnie wpływać na ranking wyszukiwania. Nie zapomnij o oczywistych linkach do udostępniania (nawet jeśli w rzeczywistości są rzadko używane).