Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. po raz czwarty już zorganizowała finał polskiej edycji największego na świecie konkursu dla „zielonych pomysłów biznesowych”. Decyzją jury pierwsze miejsce zdobył zespół Silencions.
W Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia odbył się krajowy finał konkursu ClimateLaunchpad 2017. Jest to największy na świecie konkurs dla wczesnych pomysłów biznesowych z zakresu ochrony środowiska. W konkursie uczestniczy 36 partnerów instytucjonalnych z 34 państw świata. W tym roku do konkursu przyłączyli m.in. partnerzy z Australii, Azerbejdżanu czy Izraela. Spośród 29 zgłoszeń z całego kraju DARR S.A. na etapie rekrutacji wyselekcjonował 10 najbardziej obiecujących „zielonych pomysłów”, które dzięki wsparciu Climate-KIC oraz pracowników Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. rozwijały swoje pomysły biznesowe, aby w sobotnim finale powalczyć o możliwość reprezentowania Polski podczas międzynarodowego finału konkursu ClimateLauchpad 2017. Tegoroczny finał konkursu odbędzie się w dniach 17-18 października w Limassol (Cypr). Czwarta edycja, tak jak wszystkie poprzednie udowodniły, że polscy młodzi przedsiębiorcy mają wiele ciekawych pomysłów biznesowych wdrażających innowacje środowiskowe. Podczas sobotniego konkursu zaprezentowano m.in. pomysły biznesowe dotykające takich tematów jak: system do indukcyjnego ładowania autobusów elektrycznych, zielone ściany z wykorzystaniem odpadów tekstylnych jako podłoża dla roślin, system transportu samolotów na lotniskach czy też zielone tunele dla transportu szynowego. Decyzją jury konkursu pierwsze miejsce zdobył zespół Silencions. Ich unikalne rozwiązanie zapewnia znaczną redukcję hałasu i wibracji w obiektach przemysłowych. Nowa struktura materiałów wygłuszających zapewnia znaczącą redukcje kosztów materiałowych wykorzystywanych do wygłuszania pomieszczeń. Drugie miejsce jurorzy przyznali zespołowi Bee Care System. System opracowany przez drużynę z Łodzi polega na precyzyjnym podgrzewaniu uli w celu eliminacji pasożytów, które drastycznie zmniejszają populację pszczół na całym świecie. Trzecie miejsce w konkursie zajął zespół Coffeelters, który planuje budowę filtrów powietrza wykorzystując odpady z kawy (fusy). Finał w Starej Kopalni oglądało ponad 40 gości. Podczas gdy jury obradowało nad wynikami, uczestnicy konkursu oraz goście finału udali się na zwiedzanie kompleksu Starej Kopalni. Miejsce w którym zorganizowano finał nie jest przypadkowe – Wałbrzych i Stara Kopalnią są bowiem symbolami transformacji gospodarki w kierunku niskoemisyjnej. Wszyscy laureaci otrzymali atrakcyjne nagrody a wśród nich były: 2-dniowe szkolenie ufundowane przez EY Academy of Business; promocja na „największym” profilu społecznościowym oraz stronie internetowej poświęconej tematyce Start upowej nagroda ufundowana przez MAMSTARTUP. Każdy laureat otrzymał dodatkowo Voucher podróżny ufundowany przez sponsora głównego konkursu firmę DOZAMEL Sp. z o.o. (zarządcę Wrocławskiego Parku Przemysłowego), opracowanie graficzne finałowej prezentacji ufundowane przez studio komunikacji wizualnej „trzypunkty” z Wrocławia oraz indywidualny coaching z wystąpień publicznych w języku angielskim ufundowany przez WeDo Academy z Wrocławia.