Za nami rozpoczęcie roku szkolnego 2021/2022. Jak wyglądał ten dzień? Ilu uczniów rozpoczęło naukę w „piątce”?
1 września to wyjątkowy dzień w „piątce” dla wielu uczniów, zwłaszcza tych najmłodszych. W naszej szkole wszystko odbyło się na „piątkę”, a nawet na „piątkę z plusem”.
Przede wszystkim cieszymy się bardzo, że rozpoczynamy ten rok stacjonarnie, wspólnie z naszymi uczniami, choć oczywiście pamiętamy o bezpieczeństwie i przestrzeganiu zasad w reżimie sanitarnym.
W tym roku szkolnym udało nam się utworzyć 3 klasy pierwsze, które zaczęły dzień od uroczystego apelu w sali gimnastycznej. Zaśpiewaliśmy wspólnie Hymn Państwowy, aby podkreślić rangę tego wydarzenia. Przedstawiałam nauczycieli, wychowawców, priorytety na rok 2021/2022 oraz odczytałam List Ministra Edukacji i Nauki skierowany do dyrektorów, nauczycieli i uczniów.
Potem były pierwsze zajęcia w klasach i poznanie szkoły, przekazanie najważniejszych informacji dzieciom i ich rodzicom, którzy równie mocno przeżywają ten moment.
Podobnie wyglądało rozpoczęcie w klasach 4.
Wielkie emocje towarzyszyły również w oddziałach przedszkolnych. Do naszych trzech tegorocznych „zerówek” uczęszczają dzieci 5 i 6-letnie, w sumie 62 „Maluszków”. Grupy te miały swoje spotkania w salach. Były przejęte i ciekawe nowych koleżanek, nauczycieli, otoczenia. Nie brakowało wspólnych zabaw integracyjnych, uśmiechów na twarzach maluchów, a i niejedna łezka zakręciła się w oczach rodziców.
Natomiast starsi uczniowie z klas 5-8 przyszli do szkoły według harmonogramu i rozpoczynali ten ważny dzień ze swoimi wychowawcami w salach.
Rozpiera mnie duma, bo aż 527 uczniów rozpoczęło dzisiaj naukę w Publicznej Szkole Podstawowej nr 5 im. Aliny i Czesława Centkiewiczów w Wałbrzychu.
Poprzedni rok szkolny nie był łatwy – najpierw nauka zdalna, potem hybrydowa. Jakie teraz stoją przed Panią wyzwania – jako dyrektorem? Co jest priorytetem, najważniejszym zadaniem?
Tak, to prawda, rok poprzedni był wyjątkowy pod wieloma względami. Jak wspomniałam, bardzo się cieszymy z powrotu do „normalności”, liczymy na to, że będzie tak do końca. Jednak w związku z ciągle obecnym zagrożeniem najważniejszym zadaniem jest zapewnienie bezpiecznej nauki, zadbanie o stan fizyczny i psychiczny każdego dziecka, wzmocnienie więzi rówieśniczych czy nawet odbudowanie relacji koleżeńskich. Czas nauki zdalnej w wielu przypadkach zakłócił te dobre relacje, więc będziemy tworzyć właściwy klimat i kłaść nacisk na integrację zespołów klasowych. Teraz przed nami czas odnawiania relacji.
Na pewno musimy też dokonać diagnozy dydaktycznej i pracować nad uzupełnieniem ewentualnych braków, utrwalić treści realizowane w czasie nauki zdalnej. Już w czerwcu rozpoczęliśmy zajęcia dodatkowe m.in. z języka polskiego i angielskiego w celu powtórzenia najtrudniejszych zagadnień i będziemy to kontynuować w tym roku.
Chciałabym jednak podkreślić, że priorytetem dla mnie jest bezpieczeństwo i integracja rówieśnicza, wsparcie uczniów, ich rodziców, a także nauczycieli. Jestem pewna, że nasza „piątka”, dzięki pomocy i zaangażowaniu wszystkich, będzie przyjaznym i bezpiecznym miejscem dla wszystkich.
Za tydzień część 2