Około 200 osób zdecydowało się wspólnie z członkami stowarzyszenia Kocham Szczawno – Zdrój zainaugurować nowy szlak turystyczny w Szczawnie Zdroju. Uczestnicy nowego spaceru historycznego, przechadzali się wraz z przewodnikiem turystycznym szlakiem szczawieńskich romansów.
Grupa chętnych do odkrywania przeszłości Szczawna-Zdroju, rozpoczęła spacer przed Domem Zdrojowym, następnie miłosnych historii słuchano m.in. przy Koronie Piastowskiej, pijalni wód mineralnych, hali spacerowej, Teatrze Zdrojowym oraz Białej Sali. Spacer zwieńczył koncert miłosnych piosenek w klimacie Belle époque. Koncepcja nowego produktu turystycznego dla podwałbrzyskiego uzdrowiska, wymyślona przez członków stowarzyszenia Kocham Szczawno-Zdrój zyskała aprobatę grantodawców przydzielających dofinansowania w konkursie Dolnośląskich Małych Grantów. – To pieniądze pochodzące z budżetu Marszałka województwa dolnośląskiego – mówi Arkadiusz Czocher prezes stowarzyszenia Kocham Szczawno-Zdrój. – Wykorzystując takie dofinasowania, staramy się pozyskiwać środki zewnętrzne na działania promujące naszą gminę – dodaje Czocher. Projekt przygotował Piotr Cugowski. Kwota dofinansowania sięgnęła 5000 złotych. – Za te pieniądze opracowaliśmy i wydaliśmy drukiem 32-u stronicowy przewodnik opisujący historie miłosne, dla których tłem było historyczne uzdrowisko, przeprowadziliśmy spacer historyczny nowym, szczawieńskim szlakiem oraz przygotowaliśmy koncert miłosnych piosenek w klimacie minionej epoki – mówi Cugowski. Nakład retro przewodnika Szczawieńskie romanse wyniósł 1000 egzemplarzy. Wszyscy uczestnicy zorganizowanego przez członków stowarzyszenia spaceru historycznego otrzymali przewodnik bezpłatnie. – Pozostałe egzemplarze trafią do przewodników turystycznych organizujących wycieczki po uzdrowisku, do zainteresowanych gestorów bazy noclegowej w Szczawnie-Zdroju oraz do mieszkańców naszej gminy – mówi Małgorzata Zbirek zaangażowana w realizację projektu. To już drugi szlak tematyczny, który promuje w Szczawnie-Zdroju nasze stowarzyszenie – mówi Michał Broda. – Pierwszy prezentuje szczawieńskie, zabytkowe pensjonaty i gospody – dodaje Dominik Małkowski. Jak na razie oba, nowe produkty turystyczne promowane w uzdrowisku cieszą się dużym zainteresowaniem. W grudniu 2017 roku na szlak kamienic wyruszyło około 100 osób, na początku czerwca 2018 roku opowieści o szczawieńskich romansach słuchało już dwa razy więcej miłośników lokalnej historii. – To pokazuje, jak ważne jest budowanie turystycznej marki Szczawna-Zdroju. Bardzo dziękuje wszystkim uczestnikom za wspólny spacer. Wielkie podziękowania należą się członkom stowarzyszenia za pracę włożoną w realizację tego przedsięwzięcia – zaznacza Arkadiusz Czocher, prezes stowarzyszenia Kocham Szczawno-Zdrój. – To pokazuje kolejny raz, jak skutecznie potrafimy ożywić naszą miejscowość – dodaje. Kolejne spacery historyczne oraz nowe wydawnictwa członkowie stowarzyszenia planują po wakacjach.