Ostatnio w internecie furorę robi pojęcie „replika”, dotyczas zarezerwowane dla przedmiotów o wartości historycznej (obraz, model samochodu, broni). Zdefiniujmy zatem znaczenie tego terminu dokładniej: „Replika – powtórne wykonanie danego przedmiotu na wzór oryginału (np. dzieła sztuki, pojazdu, broni, ubioru itp.). W tworzeniu repliki istotne jest jak najwierniejsze odtworzenie oryginalnego przedmiotu, często wykorzystując te same materiały i techniki jakie posłużyły do wykonania oryginału i przy zachowaniu jego pierwotnej funkcjonalności. Zdarza się jednak, że odwzorowywany jest jedynie wygląd lub motyw pierwowzoru” (Wikipedia). Obecnie zakres semantyczny tego słowa, za sprawą mody, ulega rozszerzeniu. Mamy bowiem repliki torebek, butów, kurtek, bluz, a nawet skarpetek i bielizny znanych marek. Najczęściej kopiowanymi logotypami są: LV (torebki i paski), Guess (torebki, zegarki), Chanel (torebki, bluzy, perfumy), Dior (torebki, bluzy), Moncler (kurtki), Philipp Plein (kurtki), Pinko (torebki), Michael Kors (torebki, zegarki), Tommy Hilfiger (torebki, portfele, bluzy, spodnie dresowe).