Bartku, w sezonie 2022 wystartowałeś w nowym Porsche 991.2 GT3 Cup. Skąd decyzja o zmianie auta i kategorii wyścigów?
Starty Porsche to było moje marzenie, które wydawało się mało realne 🙂 W zeszłym roku pojawił się pomysł zmiany samochodu. Chciałem jednak zostać przy aucie napędzanym na jedną oś i nadal startować w wyścigach górskich. Przy ogromnym wsparciu mojej rodziny pojawiła się możliwości startów w Porsche Gt3 Cup i spełnienie marzeń.
Porsche Gt3 co to za auto? Jaką generuje moc i jakie ma osiągi?
Jest to samochód przygotowany przez Porsche Motorsport do startów w pucharze markowym na torze. Delikatnie zmodyfikowałem swój pojazd pod wyścigi górskie. Obecnie Porsche generuje 485 km przy 7500 obrotów i 480 nm, które są przenoszone na tylną oś, poprzez 6-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy. Samochód gotowy do startu waży 1190 kg.
Jak i ile czasu przygotowywałeś się do startów w nowym aucie?
Zimą uczestniczyłem w jednym obozie z przygotowania psychomotorycznego organizowanym przez Mikesz-Coach, z którym współpracuję od kilku sezonów. Oprócz tego mam regularne treningi na siłowni. Standardowo, przed sezonem odbyłem też 2 dni testów na Torze wyścigowym.
Jak wrażenia po pierwszych startach? Wiesz nad czym musisz pracować i co poprawić?
Samochód jest piekielnie szybki i bardzo dobrze hamuje, do tego wymaga od kierowcy zupełnie innej techniki jazdy. Stanowi to dla mnie spore wyzwanie, ale zakładam, że sobie poradzę i rozwinę się jako zawodnik.
Przed nami wakacyjne wyjazdy. Co radzisz kierowcom przed wyjazdem w trasę ?
Wypoczynek :). Polecam sprawdzić poziom płynów i zalecane ciśnienie w oponach dla załadowanego samochodu. Warto przy dłuższych trasach zaplanować sobie przerwy na odpoczynek i być skoncentrowanym podczas jazdy.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Paweł Szpur